2 3 ballada_o_zachodzie_slonca foto1 foto2 foto3 kon strzelno1

Zbiórki publiczne

 

NOWE ZASADY OBOWIĄZUJACE OD 18 LIPCA 2014 ROKU DOTYCZĄCE ZBIÓREK PUBLICZNYCH

Więcej o tym, co jest zbiórką publiczną lub nią nie jest od 18 lipca 2014 r: poradnik.ngo.pl/x/995791

NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY:

  1. Zgłoszenie wszystkich zbiórek: małe, duże, ogólnopolskie, lokalne do Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji
  2. Obsługa zgłoszeń zbiórek publicznych jest prowadzona wyłącznie w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji
  3. Pozwolenia na zbiórki publiczne zastąpione są zgłoszeniem zbiórki publicznej - decyzje wydawane przez różne organy administracji zostały zastąpione zgłoszeniem, dane ze zgłoszenie będą zamieszczone na portalu: http://zbiórki.gov.pl/zbiorki/index
  4. Decyzja o przyjęciu (lub nie przyjęciu) zgłoszenia elektronicznego w ciągu trzech dni, zgłoszenia papierowego w ciągu siedmiu dni (dotychczas w ciągu 30 dni)
  5. Nie ma obowiązku umieszczania sprawozdania ze zbiórki publicznej w prasie (chyba, że zbiórka sprzed 18 lipca 2014 roku, wtedy nadal obowiązek sprawozdania, np. jeśli na początku 2013 r. wydano pozwolenie do 20 stycznia 2014 r. to nadal obowiązek sprawozdania do urzędu, ogłoszenie w prasie)
  6. Bez opłaty skarbowej (dotychczas z opłatą – w 2014 r. było to 82 zł)
  7. Zgłoszenie zbiorki publicznej, aktualizację danych dotyczących zbiórki, sprawozdanie ze zbiórki publicznej można wysłać elektronicznie z wykorzystaniem gotowych formularzy z użyciem profilu zaufanego ePUAP albo bezpiecznego podpisu elektronicznego oraz w formie tradycyjnej papierowej
  8. Wszystkie informacje dotyczące zbiórek są dostępne na portalu http://zbiórki.gov.pl/zbiorki/index

Uwaga !!! Zbiórka publiczną nie jest objęta zbiórka z której pozostaje ślad przepływu pieniędzy i darów, są one ewidencjonowane w inny sposób, np.:

a) przelewy na konto bankowe stowarzyszenia, fundacji, apele o takie wpłaty,

b) wpłaty na konto on-line, przekazywanie darów, pieniędzy za pomocą wirtualnych platform (np. crowdfunding),

c) publikowanie w mediach, internecie, wysyłanie za pomocą środków komunikacji elektronicznej (mailing, SMS-y), także z wykorzystaniem bazy danych (w tym również zakupionej bazy danych) apeli o przekazywanie wpłat na konto, o złożenie zleceń stałych, przelewów na konto bankowe lub o przesłanie SMS-ów na określony numer,

d) SMS-y charytatywne dla organizacji pozarządowych,

e) sprzedaż, np. biletów na koncert (to sprzedaż więc powinna odbywać się w ramach działalności gospodarczej.





Wszelki informacje o nowej ustawie można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji: www.mac.gov.pl

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 marca 2014 r. o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych (Dz. U. z 2014 r., poz. 498)
  2. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 czerwca 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów dotyczących zbiórek publicznych (Dz. U. z 2014 r., poz. 833)

 


 

  • BIP
  • PORTALE OŚWIATOWE
  • EWID
  • ZWIĄZEK POWIATÓW POLSKICH
  • FUNDACJA POWIATU MOGILEŃSKIEGO
  • POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE
  • POWIATOWY URZĄD PRACY
  • DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEMIONKACH
  • POLSKIE RADIO PIK
  • NARODOWE SIŁY REZERWOWE
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8 Strona zgodna z WCAG AA
projekt i hosting: INTERmedi@  |  zarządzane przez: CMS - SPI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x